Het is zo ver. Op 23 november verhuisden we onze hele portefeuille naar ons nieuwe hypothekensysteem. 

Met dit systeem zijn wij in staat om in de toekomst goed en snel de behoeftes van onze klanten in te vullen. Én alle klanten krijgen nu toegang tot hun persoonlijke klantportal: Mijn Tellius. Daarmee geven we ze meer grip op en inzicht in hun hypotheek.

De verhuizing heeft voor sommige klanten gevolgen voor hun hypotheek. Zij hebben daarover een brief gekregen. De informatie die wij onze klanten geven, delen we hieronder ook met u. Het gaat tenslotte over onze gezamenlijke klant.


Belangrijke informatie voor uw klanten

De hypotheek zelf verandert natuurlijk niet!

Een nieuw systeem past niet zomaar een hypotheek aan. Maar zoals met elke ‘verhuizing’ moest er veel werk verzet worden om uiteindelijk naar een nieuw, mooier en beter ‘huis’ te gaan.

We hebben de letter T toegevoegd aan het hypotheeknummer

Klanten behouden hun huidige hypotheeknummer. In het nieuwe systeem is de letter T voor het nummer geplaatst. Had uw klant meerdere hypotheeknummers? Dan gebruiken we het nummer van de eerste hypotheek. 

Onze klanten krijgen toegang tot een klantportal waarin zij hun hypotheekgegevens kunnen bekijken of aanpassen

Klanten krijgen van ons een brief wanneer zij hun portal kunnen activeren. Dit gaat in fases om te voorkomen dat de portals overbelast raken wanneer alle klanten tegelijk willen inloggen. Na het inloggen hebben ze toegang tot hun hypotheekgegevens. Dit kunnen zij bijvoorbeeld in het portal:

Heeft uw klant meerdere leningdelen? Dan halen wij het totale maandbedrag in 1 keer van de rekening

In ons oude systeem haalden wij de maandbedragen per leningdeel van de rekening. In het nieuwe systeem tellen wij de maandbedragen van alle leningdelen bij elkaar op. Dat totaalbedrag halen wij dan van de rekening. Dit doen wij op de 1e werkdag van de maand. Ook als er een bouwdepot is. Wel zo makkelijk. Voor de klant, maar ook voor ons.

Uw klant heeft een bouwdepot? Uw klant regelt nu declaraties via ons klantportal

Tot nu toe stuurde uw klant de nota’s via onze website. Dat kan binnenkort niet meer. Uw klant declareert gemakkelijk via zijn/haar eigen account in ons nieuwe klantportal. Declaraties worden dan sneller verwerkt. Daarnaast ziet uw klant in 1 overzicht wat er al gedeclareerd is sinds 23 november, wat het saldo is en wat wij uitbetaalden. Alles gemakkelijk in 1 overzicht.

Maakte uw klant elke maand zelf het geld aan ons over? Dan krijgt de klant nu minder post van ons

Onze spelregels veranderen niet. De klant moet nog steeds zelf het geld aan ons overmaken op de 1e van elke maand. Omdat de hypotheek verhuisd is naar ons nieuwe systeem, sturen wij alleen geen betalingsverzoeken meer. De klant moet het dus zelf goed in de gaten houden.

Let op, wij gebruiken sinds 23 november een nieuw bankrekeningnummer

Ons nieuwe bankrekeningnummer is NL04 RABO 0324 1429 43 ten name van Stichting Tellius Hypothekenfonds.

Liever toch automatisch betalen? Vul dan een SEPA formulier in, dan maken we het in orde

Op onze website vindt u ook een SEPA formulier. Print deze uit en stuur deze ingevuld en ondertekend door de klant naar ons toe. Dan maken we het zo snel mogelijk in orde.